Återförsäljare

Bli den teknikpartner era kunder förtjänar

Med våra digitala lagerlösningar kan ni erbjuda era kunder en modern och automatiserad lagerhantering som stärker deras lojalitet. Vi tar hand om tekniken - ni fokuserar på affären.

Hylla
Skåp
Dashboard
Återförsäljare som valt Storecon

Tekniken ni behöver för att växa och konkurrera

Som vår partner får ni tillgång till en komplett lösning bestående av hårdvara, mjukvara och support. Med vår plug-and-play-lösning slipper ni investera tid och pengar på att bygga en egen teknikavdelning.

Vi levererar allt ni behöver för att snabbt och enkelt kunna erbjuda era kunder en professionell och pålitlig lagerlösning.

Dedikerad teknikavdelning
Installation och support
Stärk ert erbjudande och konkurrera med större aktörer
Skräddarsydda lösningar för alla branscher

Öka konkurrenskraften mot större aktörer

Ta upp kampen med de stora aktörerna genom att erbjuda samma avancerade lagerlösningar. Vi hjälper er att leverera teknik och service i toppklass, utan att ni behöver bygga en egen teknikavdelning.

Skapa långsiktiga relationer

Genom att erbjuda våra smarta och effektiva lösningar gör ni det enkelt för era kunder att återkomma till er gång på gång. Våra system blir en naturlig del av deras vardag.

Enkel och smidig lösning - från start till mål

Med vår helhetslösning tar vi hand om allt. Från installation och utbildning till service och uppföljning. Vi är med er hela vägen!

Installation

Vi installerar hårdvaran och anpassar systemet samt sortimentet efter era behov.

Utbildning

Vi utbildar ert team så att ni snabbt kommer igång.

Support

Vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa till vid funderingar eller problem.

Webbportal

Funktioner i dashboard

Alla våra system genererar data till vår dashboard, vilket ger er fullständig insyn i hur er verksamhet hanterar material.

Realtidsöversikt över lagret

Se aktuella lagersaldon i realtid, utan behov av manuella kontroller eller tidskrävande inventeringar.

Lagernivåer
Namn
Antal
Pris
Lagervärde
Produkt A
100
100 kr
10 000 kr
Produkt B
50
200 kr
10 000 kr
Produkt C
200
50 kr
10 000 kr
Projektstyrning och materialspårning

Projektmärkningar vid uttag ger er faktureringsunderlag för material som annars ofta förbises vid fakturering till kund.

Projekt
Namn
Kod
Summa
Projekt A
289182
26 532 kr
Projekt B
289183
500 kr
Projekt C
586248
132 253 kr
Beställningar och påfyllning

Ange beställningspunkter och få automatiska beställningsunderlag när material behöver fyllas på.

Beställningar
Till
Rader
Summa
Datum
Lager Helsingborg
8 st
6 530 kr
2025-04-05
Lager Västerås
15 st
16 200 kr
2025-04-07
Kontor Västerås
2 st
500 kr
2025-04-08
Plock och plockrader

Få en tydlig översikt över alla genomförda plock. Se vem som plockat vad och när för fullständig spårbarhet.

Plockrader
Datum
Användare
Produkt
Antal
Styckpris
2025-04-18 07:32
Användare A
Produkt A
2 st
100 kr
2025-04-18 07:32
Användare A
Produkt B
1 st
200 kr
2025-04-18 08:50
Användare B
Produkt A
1 st
100 kr
Rapporter

Få tillgång till rapporter och statistik över förbrukning per kostnadsställe, projekt, material och individ. Gruppera produkter med hjälp av taggar för en ännu enklare överblick.

Rapporter
Kostnadsställe
Förbrukning
Plockade produkter
Kostnadsställe A
652 000 kr
2 602 st
Kostnadsställe B
210 080 kr
870 st
Kostnadsställe C
52 856 kr
259 st
API & Integrationer

Integrera med andra system och plattformar via vårt API. Skapa skräddarsydda lösningar som passar era specifika behov. Med vårt API kan ni enkelt hämta och skicka data mellan olika system, vilket möjliggör automatisering av processer och förbättrad effektivitet.


Vi erbjuder även färdiga integrationer mot befintliga affärssystem. Skulle vi inte ha en färdig integration mot just ert system så hjälper vi er att bygga en.

Martin & Servera
Kuusakoski
Ocab
SJ
"Genom att implementera Storecon har vi fått betydligt bättre kontroll samt minskad förbrukning av PPE så som exempelvis handskar. Systemet lägger beställning vid behov och det enda vi behöver göra är att räkna in leveransen i hyllan."
Marcus Gren
Platschef - Martin & Servera
"Storecon har inneburit stora förbrukningsminskningar på upp mot 40%. Det gör att vi nu kan utvärdera handskar av bättre kvalitet och skydd, vilket kommer att förbättra arbetsmiljön och minska förbrukningen ytterligare."
Jonas Möller
Platschef - Kuusakoski
"Sen vi implementerade och integrerade Storecon har det blivit betydligt enklare att få med material ut på arbetsordrarna vilket säkerställer en högre faktureringsgrad. Att systemet genererar automatiska beställningsordrar gör att vi spar massor med tid på beställningsförfarandet och slipper stå utan material."
Philip Hagedorn
Platschef - Ocab
"Sedan vi implementerade Storecon tidigt 2024 har förbrukningen av indirekt material gått ner markant. Vi har mindre svinn, högre tillgänglighet, mindre administration och bättre statistik. Det underlättar att arbeta med en opartisk aktör med högt kundfokus som inte har något incitament att påverka innehållet på lagerhyllorna."
Christopher Carlström
Inköps- och Lagerchef - SJ

Boka en demo och upplev skillnaden själv

Oavsett om ni är en återförsäljare som vill stärka ert erbjudande eller ett företag som vill effektivisera er lagerhantering - vi har lösningen.